Інноваційні технології корекції порушень постави і деформацій хребта

У процесі реформування фізичного виховання в загальноосвітніх закладах першочерговим завданням є вдосконалення фізичного виховання учнів, які мають порушення постави і деформації хребта [1; 3; 4]. За даними Міністерства охорони здоров’я України, 90 % учнів мають відхилення у стані здоров’я і за період навчання у школі здоров’я учнів погіршується у 4−5
разів. Особливу проблему становлять захворювання хребта [1; 4]. У 70−80 % школярів спостерігаються патологічні постави, у 20 % − різні деформації хребта. Згідно зі статистичними даними Тернопільської області, у 200 із 1 000 школярів виявлено захворювання хребта, які вимагають тривалої реабілітації, обмеження фізичних навантажень, застосування спеціалізованих фізичних
вправ. Як указує О. М. Лук’янова (1996), реабілітаційних заходів потребує близьки 70−80 % школярів. Разом із тим, у системі освіти України реабілітації захворювань школярів приділяється вкрай недостатньо уваги (В. І. Завацький, 1999).
  Аналіз останніх досліджень і публікацій. Серед різних захворювань хребта, які важко піддаються лікуванню, перше місце займає сколіотична хвороба, яка характеризується цілим комплексом морфологічих і функціональних змін хребта й організму. Спеціальні фізичні вправи, застосування Профілактора й методики Евмінова, коригувальноі гімнастики з використанням фітнес-болів, диференційованого масажу, раціонального загального й рухового режиму є невід’ємними реабілітаційними заходами.
  Вони забезпечують тракцію хребта, створення м’язового корсету та перерозподіл м’язового тонусу, покращують загальний ортопедичний статус, рівень соматичного здоров’я [2; 3; 4; 5].
  Сьогодні в науково-методичній літературі накопичено чимало даних про позитивний ефект коригувальних програм, розроблено методику їх проведення [1; 2; 4] і вкрай недостатньо робіт із питань застосування новітніх засобів, наприклад профілактор Євмінова і фітбол аеробіка [4; 5]. Не
вирішено питання особливостей їх застосування при сколіозах різного ступеня розвитку, що є суттєвим недоліком. Тому розробка цих питань є актуальним завданням як для теорії, так і практики лікування сколіозів.

 

 

Полная версия (формат pdf)

Запись опубликована в рубрике Коллегам с метками , , , , . Добавьте в закладки постоянную ссылку.

Комментарии запрещены.